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In questa sezione potrete chiedere e discutere di tutto ciò che riguarda i meccanismi in generale del gioco
63 messaggi
20/04/2016, 14:59
Summer has arrived

non so voi ma sto schiumando di caldo
http://dwarffortressitalia.tumblr.com/
Il primo blog italiano interamente dedicato a Dwarf Fortress, un grazie a chi ci visita e ci sostiene.

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21/04/2016, 16:16
DFBloodRaven ha scritto:
Summer has arrived

non so voi ma sto schiumando di caldo


a breve torna il fresco, almeno qui al nord
27/04/2016, 21:47
Bene ho appena iniziato una nuova fortezza, embark perfetto secondo me , con fiume , alberi e frutti in abbondanza e un livello intero di black sand , a presto spero di aprire un topic :)
Split your lungs with blood and thunder. When you see the white whale
Break your backs and crack your oars men If you wish to prevail
Mastodon - Blood & Thunder Lyrics
30/04/2016, 14:11
Whitewolf ha scritto:
Bene ho appena iniziato una nuova fortezza, embark perfetto secondo me , con fiume , alberi e frutti in abbondanza e un livello intero di black sand , a presto spero di aprire un topic :)

bravo

continuo a scusarmi per l'assenza.. purtroppo non è un periodo tranquillo
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10/05/2016, 7:51
43.01 out

A new version number! With the work order additions and adventurer-created sites, this one ended up with more new stuff and fewer bug fixes than expected, and my version calculator just tipped over at 0.43. You can use the new ‘b’ site building option in adventure mode to create a site (outside the bounds of other sites). For dwarf mode work orders, you can set conditions and details from the manager. You can also create orders tied to specific shops from their workshop profiles.

A miscellaneous note: in order to retire at the adventurer sites you create, you’ll need to name the site, create a main hall zone, and claim the hall during conversation (or while shouting to yourself).

Next up we’ll be doing more bug fix releases to make sure we have a vaguely presentable DF before we disappear into a new compiler and 64 bits.

New stuff

Ability to build up new sites in adv mode, either yourself or by assigning companions
Ability to do carpentry in adv mode
Ability to chop down trees in adv mode
Ability to make stone axes in adv mode
Ability to pull branches from trees in adv mode
Can put start conditions on work orders (by amount of resources or dependence on other work orders)
Can specify materials/images/etc. in work orders
Can create work order from profile which is tied to specific workshop
Can set maximum number of shops that a general work order can task at once
Can set maximum number of general work orders per shop or disallow them by profession or altogether (note: this won’t work for active old-save jobs)
Allowed perpetual work orders
Repeatable work orders, ability to set restart frequencies
Major bug fixes

Stopped masterpiece trading from causing artisans to suffer effects of art defacement
Other bug fixes/tweaks

Got rid of work order limit of 30 jobs
Improved work order filtering (respect partial vs. full results etc.)
Stopped work orders from taking more than one slot per workshop
Stopped non-citizens from being charged for violating production orders
Stopped mother from getting both her and spouse’s miscarriage thought
Refreshed material list when deleting uniform item
XML export now has the exact site rectangle
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10/05/2016, 7:53
e appena posso traduco un po' di roba...
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10/05/2016, 10:05
sembra avere introdotto qualche ottimizzazione nella gestione dei lavori, facendo diventare il micro-management ancora più dettagliato...chissà quando mai lo proverò! :(
10/05/2016, 14:18
Ora a vendere gli artefatti l'autore non dà più di matto 8-) big money insomma....Ma il mio salvataggio sarà compatibile? perché altrimenti prima di scaricarla aspetto di finire
Super sconti sui videogame: https://www.g2a.com/r/
10/05/2016, 17:20
bah non credo. Ad un cambio di versione così 'consistente' mi aspetterei un sacco di casini nel caricamento; al massimo prova facendoti un backup e poi dicci
09/06/2016, 13:10
vorrei tanto tornare a scrivere...
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